کمیته بین‌المللی صلیب سرخ می‌گوید که پس از گذشت حدود سه ماه از زلزله ویران‌گر هرات، روستاییان آسیب‌دیده هنوز برای بازسازی خانه‌های خود به کمک نیاز دارند. این کمیته، پناهگاه امن و گرم را فوری‌ترین نیازمندی زلزله‌زدگان هرات اعلام کرده‌است. وقوع زمین لرزه ۶.۵ ریشتری ولایت هرات که منجر به کشته شدن صدها تن به‌‌ویژه […]

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ می‌گوید که پس از گذشت حدود سه ماه از زلزله ویران‌گر هرات، روستاییان آسیب‌دیده هنوز برای بازسازی خانه‌های خود به کمک نیاز دارند. این کمیته، پناهگاه امن و گرم را فوری‌ترین نیازمندی زلزله‌زدگان هرات اعلام کرده‌است.

وقوع زمین لرزه ۶.۵ ریشتری ولایت هرات که منجر به کشته شدن صدها تن به‌‌ویژه کودکان و زنان و بی‌جاشدن هزارن تن دیگر شد، نگرانی‌های عمیقی در کنار ضعف اقتصادی برای شهروندان کشور به‌بار آورده‌است. اینک، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ می‌گوید که پس از گذشت حدود ۳ ماه از زلزله ویران‌گر هرات، روستاییان آسیب‌دیده هنوز برای بازسازی خانه‌های خود به کمک نیاز دارند. به گفته این کمیته، فوری‌ترین نیاز و درخواست زلزله‌زدگان هرات پناهگاه امن و گرم است.

درهمین حال، ذبیح‌‌الله مجاهد سخنگوی حکومت سرپرست می‌گوید که برای فراهم‌سازی مکان بودوباش به آسیب‌دیدگان زلزله هرات، در تلاش اند و از نهادهای امدادرسان خواست که در این زمینه با حکومت سرپرست همکاری‌های لازم را داشته باشند.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ گفت که این کمیته و تیم‌‌های هلال ‌احمر افغانستان بارها به آسیب‌دیدگان پول نقد توزیع کردند و به ساخت سرپناه‌ یاری رساندند و به بیش از ۱۱۲ هزار تن در ۴۰ روستا، سرپناه اضطراری، مواد غذایی و خدمات صحی کمک کرده‌اند؛ اما به نظر می‌رسد که کمک‌های کمیته صلیب سرخ و دیگر سازمان‌های بین‌المللی در مقیاس با ویرانی این زلزله، تغییر چندانی در وضعیت زلزله‌زدگان بی‌سرپناه نیاورده‌است.

رسیدگی به وضعیت زلزله‌زدگان در هرات و برگشت هزاران تن از پاکستان به کشور در شرایط کنونی که فقر و بیکاری در کشور در بلندترین میزان خود رسیده‌است؛ ظاهراً کار آسانی نیست و کمک نهادهای امدادی و بشردوستانه برای مهار کردن این مشکلات حیاتی دانسته می‌شود.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv