آخری جمعه ماه مبارک رمضان روز قدس است. گفته می شود که پس از بمباران جنوب لبنان توسط نیروهای رژیم صهیونیستی درسال ۱۳۵۸ امام خمینی، رهبر مدبرِ انقلاب جمهوری اسلامی ایران، از مسلمانان جهان خواست تا با انتخاب آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس، همبستگی و باهمی خود را در حمایت از […]

آخری جمعه ماه مبارک رمضان روز قدس است. گفته می شود که پس از بمباران جنوب لبنان توسط نیروهای رژیم صهیونیستی درسال ۱۳۵۸ امام خمینی، رهبر مدبرِ انقلاب جمهوری اسلامی ایران، از مسلمانان جهان خواست تا با انتخاب آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس، همبستگی و باهمی خود را در حمایت از حقوق و آزادی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند و به همین گونه، خشم و انزجار خودرا در برابر رژیم صهیو نیستی اسراییل .

همه ساله دراین روز، جمع بزرگی از روزه داران پیش از اقامه و بعد از اقامه نماز جمعه، در حمایت از مردم مظلوم فلسطین راهپیمایی می‌کنند.

گفتنیست که این راهپیمایی علاوه برجمهوری اسلامی ایران که مبتکر و بانی این روز مهم است، در بسیاری از کشورهای اسلامی نظیر ترکیه، اندونزی، بحرین، لبنان، پاکستان و افغانستان و حتی برخی از کشورهای غیراسلامی، با حضور گروهی از مسلمانان و غیرمسلمانان برگزار می‌شود.

امام خمینی رهبر معظم انقلاب جمهوری اسلامی ایران، در مورد جهانی بودن این روز گفته است :

« روز قدس، جهانی است، و روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز قدس روز اسلام است، روز حکومت اسلامی است. »

حفیظ الله مصداق، این موضوع را باحضور ” ناصرجهانشاهی ” رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران درکابل، در برنامه « آخرخط » به بحث و بررسی گرفته است.