https://www.youtube.com/watch?v=Z5HaADjVgCg حافظ سعید، رهبر گروه دولت اسلامی یا داعش در ولایت خراسان، دیروز درپی حمله ی هوایی نیروهای خارجی در ولایت ننگرهار، کشته شد. به گزارش امنیت ملی افغانستان، معلومات استخباراتی در مورد همایش این گروه را این نهاد به نیروهای ایتلاف داده اند و پس از آن، این حمله صورت گرفته و یکجا با […]

https://www.youtube.com/watch?v=Z5HaADjVgCg

حافظ سعید، رهبر گروه دولت اسلامی یا داعش در ولایت خراسان، دیروز درپی حمله ی هوایی نیروهای خارجی در ولایت ننگرهار، کشته شد.

به گزارش امنیت ملی افغانستان، معلومات استخباراتی در مورد همایش این گروه را این نهاد به نیروهای ایتلاف داده اند و پس از آن، این حمله صورت گرفته و یکجا با حافظ سعید سی نفر دیگر این گروه نیز کشته شده اند.

شماری، این را یک دست آورد برای دولت افغانستان می دانند.

دو روز پیش، شاهدالله شاهد، یکی دیگری از اعضای ارشد این گروه نیز در حمله هوایی نیروهای ایتلاف، کشته شد.

داعش، نه تنها برای دولت افغانستان یک خطر جدی پنداشته می شود که نگرانی شماری از کشورهای دور و نزدیک، مثل چین و روسیه و کشورهای همسایه افغانستان را نیز به همراه دارد. سران کشورهای سازمان شانگهای در نشست امسال خود در مورد وضعیت امنیتی افغانستان، پس از خروج نیروهای بین المللی گفت و گو کردند. این کشورها تعهد کردند که از تلاش های دلوت افغانستان برای مبارزه با تروریسم حمایت می کنند.

بشیر عظیمی این موضوع را در این برنامه سرنوشت قا آقایان سید نادرشاه بحر عضو مجلس نمایندگان و دوکتور عبداللطیف نظری، استاد دانشگاه به بحث و بررسی گرفته است.