پس از آنکه دور نخست مذاکرات صلح میان نمایندگان حکومت افغانستان و نمایندگان گروه طالبان در پاکستان برگزارشد، مقامات دولت افغانستان گفتند که دور دوم این گفتگوها به گونه جدی تر پس از ماه رمضان در جای دیگری برگزارخواهد شد. ظاهرا به نظرمی رسد که مذاکرات صلح دولت افغانستان وارد فازتازه ی شده است. برمبنی […]

پس از آنکه دور نخست مذاکرات صلح میان نمایندگان حکومت افغانستان و نمایندگان گروه طالبان در پاکستان برگزارشد، مقامات دولت افغانستان گفتند که دور دوم این گفتگوها به گونه جدی تر پس از ماه رمضان در جای دیگری برگزارخواهد شد.

ظاهرا به نظرمی رسد که مذاکرات صلح دولت افغانستان وارد فازتازه ی شده است. برمبنی گفته های مقامات دولت وحدت ملی، اگر دور دوم این گفتگوها به این زودی ها آغازشود، این دومین بارخواهد بود که دولت افغانستان طی چند سال پسین به گونه ی رو در رو با طالبان گفتگو می کند.

درهمین حال، برخی از اعضای شورای عالی صلح می‌گویند که با تغییر موضع رهبران گروه طالبان و سیاست دولت پاکستان در مورد آغاز مذاکرات صلح میان دولت افغانستان و گروه طالبان، خوشبینی‌ها بیشتر شده، اما در باره این‌که این خوشبینی‌ها به واقعیت بپیوندد اطمینان کامل وجود ندارد.

این درحالی است که ملاعمر رهبر گروه طالبان نیز دو روز پیش از فرارسیدن عید فطر گفته بود که در کنار جهاد مسلحانه، رسیدن به هدف از راه‌های صلح‌آمیز و فعالیت سیاسی یک امر مشروع و بخشی از سیاست نبوی است .

بااین همه، دیده شود که راه گفتگوهای صلح حکومت افغانستان با طالبان، به کجا منتهی می شود ؟

سیدحشمت الله سروری، این موضوع را باحضور استاد ” محمد اکبری ” عضومجلس نمایندگان و ” فتانه گیلانی ” رییس اجتماع زنان افغانستان، در برنامه « آخرخط » به بحث و بررسی گرفته است.