کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی که یکی ازمسایل جنجالی حکومت وحدت ملی در چند ماه گذشته بود، امروز رسماً به کارش آغازکرد. داکترعبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت وحدت ملی، در جمع رییس و اعضای این کمیسیون گفت که امیدوار است تا این کمیسیون بتواند کارش را به درستی و با شفافیت کامل انجام دهد. اسامی […]

 

کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی که یکی ازمسایل جنجالی حکومت وحدت ملی در چند ماه گذشته بود، امروز رسماً به کارش آغازکرد.

داکترعبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت وحدت ملی، در جمع رییس و اعضای این کمیسیون گفت که امیدوار است تا این کمیسیون بتواند کارش را به درستی و با شفافیت کامل انجام دهد.

اسامی رییس و اعضای کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی در اخیر هفته گذشته ازسوی حکومت اعلام شد و سید شاه سلطان عاکفی ریاست این کمیسیون را برعهده دارد.

آقای عاکفی در نخستین روز کاری این کمیسیون تعهد کرد که با در نظر داشت منافع ملی مردم و کشور، این اداره را رهبری خواهد کرد .

اما به باور برخی آگاهان، یکی از بزرگترین چالشهای موجود فراراه کار این کمیسیون، مدیریت توقعات چند جانبه ی مردم، رهبران دولت، سیاسیون مطرح، نهاد های مشاهد انتخابات و جامعه بین المللی در روند انجام این ماموریت دشوارمی باشد. یکی از انتقادهای که درگذشته براعضای این کمیسیون وارد بود، مسلکی نبودن آنان در امورات انتخاباتی گفته می شد.

اصلاح نظام انتخاباتی یکی از بندهای مهم توافق نامه ی سیاسی رهبران حکومت وحدت ملی است که هردو رهبر ملزم به عملی کردن آن هستند. اکنون دیده شود که کارکرد این کمیسیون چقدر توقعات داخلی و خارجی را در مورد آوردن اصلاحات در نظام انتخاباتی کشور برآورده می سازد.

سید حشمت الله سروری، این موضوع را با حضور آقایان سید جمال فکوری بهشتی «عضو مجلس نمایندگان» و فضل من الله ممتاز «آگاه امور سیاسی» به بحث وبررسی گرفته است.