درحالی که آتش جنگ دربیشتر ولایات کشور و به خصوص ولایات شمالی شعله ور است و طالبان در برابر حکومت افغانستان درچندین ولایت عملا در حال جنگ هستند، اما ازاین سو حکومت افغانستان همچنان خوش بین به مذاکرات صلح با این گروه است. دورنخست و رسمی گفتگوهای صلح حکومت افغانستان با طالبان چندی پیش در […]

درحالی که آتش جنگ دربیشتر ولایات کشور و به خصوص ولایات شمالی شعله ور است و طالبان در برابر حکومت افغانستان درچندین ولایت عملا در حال جنگ هستند، اما ازاین سو حکومت افغانستان همچنان خوش بین به مذاکرات صلح با این گروه است. دورنخست و رسمی گفتگوهای صلح حکومت افغانستان با طالبان چندی پیش در اسلام آباد برگزارشد که گفته می شود نماینده های کشورهای چین و امریکا نیز دراین گفتگوها به حیث ناظر اشتراک داشتند، اما ظاهرا طرف های مذاکره کننده از نتیجه ی این نشست، خوش بین نبودند.

اکنون به تازگی شورای عالی صلح کشور گفته است که شاید تاکمتر یا زیادتر ازیک هفته ی دیگر، دور  دوم مذاکرات صلح با طالبان برگزار شود. شورای عالی صلح افغانستان ابراز امیدواری میکند که در مرحله دوم مذاکرات صلح، تعداد نماینده های دو طرف افزایش یافته و هر دو جانب درمرحله نخست، به یک آتش بس در این کشور به توافق برسند.

همچنان گفته می شود که دراین دور گفتگوها، طرفین مذاکره کننده خواست ها و شرایط خودرا برای رسیدن به صلح درکشور، نیز فهرست و مشخص می کنند.