دور دوم گفت و گوهای صلح دولت افغانستان با طالبان، احتمالا آخر هفته ی جاری در چین یا پاکستان برگزار خواهد شد. یکی از اعضای شورای عالی صلح گفته است، آماده گی ها و ری زنی ها در دو طرف بر سر گزینش افراد برای تکمیل فهرست گفت و گوکننده های دور دوم در جریان […]

دور دوم گفت و گوهای صلح دولت افغانستان با طالبان، احتمالا آخر هفته ی جاری در چین یا پاکستان برگزار خواهد شد. یکی از اعضای شورای عالی صلح گفته است، آماده گی ها و ری زنی ها در دو طرف بر سر گزینش افراد برای تکمیل فهرست گفت و گوکننده های دور دوم در جریان است و احتمالا این دور گفت و گوها به روز ۳۰ام جولای، در چین یا پاکستان راه بیافتند.

دور دوم گفت و گوهای رسمی نماینده گان طالبان و دولت افغانستان، در اوایل ماه جاری، در مری-اسلام آباد برگزار شده بود.

در همین حال، در پی اعلامیه ی امیدوار کننده ی ملا  عمر رهبر طالبان افغانستانی در هفته ی گذشته، این هفته ملا حمزه یکی از اعضای محاذ فدایی، گزارشی را مبنی بر کشته شدن ملاعمر دو سال پیش، منتشر کرد و همزمان، شورای کویته، استخبارات پاکستان و نشانی های دخیل در بحث صلح افغانستان، این خبر را رد کرد و دسیسه اش پنداشت؛ تا بالای روند صلح افغانستان تاثیر منفی نگذارد.

از سوی دیگر، شهزاده شاهد سخن گوی شورای عالی صلح می گوید؛ در این دور گفت و گوها، حضور نماینده ی قشرهای گونه گون، به ویژه زنان نیز مد نظر گرفته شده است.