پس از محاصره ی پاس‌گاه‌های نیروهای امنیتی توسط طالبان در شهرستان وردوج استان بدخشان و هشدارهای پی‌هم به خاطر سقوط روستای تیرگران در این شهرستان، برخی از مسوولان صبح روز شنبه گفته بودند که نیروهای کمکی به محل رسیده و طالبان در حالت عقب‌نشینی اند. همزمان با این اما، مقام های محلی، سخنگوی استاندار بدخشان […]

پس از محاصره ی پاس‌گاه‌های نیروهای امنیتی توسط طالبان در شهرستان وردوج استان بدخشان و هشدارهای پی‌هم به خاطر سقوط روستای تیرگران در این شهرستان، برخی از مسوولان صبح روز شنبه گفته بودند که نیروهای کمکی به محل رسیده و طالبان در حالت عقب‌نشینی اند. همزمان با این اما، مقام های محلی، سخنگوی استاندار بدخشان و رییس شورای استانی که در در این بحث حضور دارند گفتند، تعداد ۱۸۰ تن از نیروهای امنیتی در روستای تیرگران وردوج، پس از نرسیدن هیچ کمکی از سوی مقامات مرکزی، به طالبان تسلیم شده اند و مرکز مشترک نیروها به دست آنان افتاده است.
با آن که به تازه گی گزارش رسانه ها حاکی از آزادی دوباره ی تعداد زیادی از سربازان اسیر شده اند.

مقامات استان بدخشان، فرماندهان نیروهای امنیتی بدخشان و باشنده گان، با تایید این خبر سبب اصلی این رخ داد رهبران و مقامات امنیتی مرکزی را می دانند و تاکید می کنند، در صورت ادامه ی بی توجهی دولت، این شهرستان و ساحه های همجوارش در آستانه ی سقوط به دست دشمن قرار دارند.

فجایعی که در دوسال اخیر در شهرستان‌های وردوج و جرم اتفاق افتاد و ده‌ها سرباز امنیتی در آن کشته، زخمی و سربریده شدند نیز، تا کنون از ذهن مردم پاک نشده‌است. پیش از این نماینده‌گان بدخشان در پارلمان بارها نگرانی‌شان را در خصوص افزایش ناامنی در بدخشان اظهار کردند، این موضوع اما، از سوی نهادهای امنیتی همواره رد و با پیروزی پوشش داده شد.

گره ادامه ی نا امنی و کشتار در بدخشان، در کجاست و راه گشایشش را از کجا می توان یافت؟
زریر پارسی منش این موضوع را با آقایان عبدالفتاح فایق استاد دانشگاه، عبدالمنان دهزاد فعال مدنی و عبدالله ناجی نظری رییس شورای ولایتی ولایت بدخشان به بحث و بررسی گرفته است.