پاکستان مبلغ ۳۳۶ میلیون دالر از ایالات متحده‌ی آمریکا به‌دست آورد، که گفته شده‌است این پاداش تلاش‌های‌ست که دولت پاکستان برای مبارزه با دهشت‌افگنی در کشور هم‌سایه‌اش افغانستان به‌خرچ داده‌است. هزینه‌ی هنگفت یاد شده در حالی از سوی دولت امریکا به پاکستان داده می‌شود، که روند رسمی گفت‌وگوهای صلح افغانستان با مخالفان مسلحش با پا […]

پاکستان مبلغ ۳۳۶ میلیون دالر از ایالات متحده‌ی آمریکا به‌دست آورد، که گفته شده‌است این پاداش تلاش‌های‌ست که دولت پاکستان برای مبارزه با دهشت‌افگنی در کشور هم‌سایه‌اش افغانستان به‌خرچ داده‌است. هزینه‌ی هنگفت یاد شده در حالی از سوی دولت امریکا به پاکستان داده می‌شود، که روند رسمی گفت‌وگوهای صلح افغانستان با مخالفان مسلحش با پا درمیانی پاکستان آغاز شده، دور نخست این گفت‌وگوها در مری اسلام‌آباد برگزار شد و قرار است دور دوم این گفت‌وگوها نیز روزهای بعد احتمالا در پاکستان برگزار شود.

از سوی دیگراما، پس‌از ایست موشک‌پراگنی‌های پاکستان بر استان‌های افغانستان که هم‌مرز با این کشور اند، در ماه‌های پسین بارش این موشک‌های ناشناخته دوباره آغاز شده و چندروز پیش، وزارت خارجه‌ی کشور، سفیر پاکستان در کابل را، به‌خاطر پرتاب ۵۳ گلوله‌ی سنگین از سوی پاکستان در مربوطات استان‌های ننگرهار و کنر که در مسیر خط دیورند قرار دارند فراخواند، و از چه‌گونه‌گی این روند مشکوک، ابراز نگرانی جدّی مبنی بر اثر منفی‌اش بالای رابطه‌ی این دوکشور نشان داد.

همچنان، هیاتی از وزارت دفاع کشور، به پیش‌گامی ژنرال قدیرخان؛ معاون رییس ستاد ارتش به‌خاطر روشن ساختن و حل این چالش به پاکستان سفر کرده‌اند.

این درحالی‌ست که پیوند کابل و اسلام‌آباد، پس‌از روی کار آمدن دولت وحدت ملی، رنگ و بوی تازه و رو به بهبودی دارد.