یکی ازشعارهای رنگین و وعده های جدی رهبران حکومت وحدت ملی در دوران انتخابات، ایجاد شغل برای شهروندان و زمینه سازی برای سرمایه گزاری داخلی و خارجی درکشور بود. رییس جمهورغنی در دواران انتخابات از ایجاد یک ملیون شغل و تهیه مسکن برای شهروندان بود حرف زده بود. داکترعبدالله عبدالله رییس اجرایی افغانستان دربرنامه های […]

یکی ازشعارهای رنگین و وعده های جدی رهبران حکومت وحدت ملی در دوران انتخابات، ایجاد شغل برای شهروندان و زمینه سازی برای سرمایه گزاری داخلی و خارجی درکشور بود. رییس جمهورغنی در دواران انتخابات از ایجاد یک ملیون شغل و تهیه مسکن برای شهروندان بود حرف زده بود.

داکترعبدالله عبدالله رییس اجرایی افغانستان دربرنامه های اقتصادی اش گفته بود که :

« افغانستان باید از یک کشور محاط به خشکۀ آسیب پذیری مصرفی، فقیر و اقتصاد بی پایه به مرکز کسب و کار و پل ارتباطی مطمئن منطقه تبدیل شود و ذهنیت اتکاء به خود را باید انکشاف بدهیم.»

اکنون که ده ماه ازعمرحکومت وحدت ملی درکشور گذشته است، وضعیت کار و کاریابی درافغانستان چگونه است ؟

اتاق تجارت و صنایع افغانستان گفته است که وضعیت کار و اشتغال در افغانستان در حال بدتر شدن است.

در گزارش اتاق تجارت و صنایع افغانستان آمده است که بخش خصوصی به دلیل بی اعتمادی به دولت تصمیم به سرمایه‌گذاری گرفته نمی‌تواند و شروع فعالیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری در کشور به دلیل وضعیت مبهم در حال تعلیق است.

اتاق تجارت و صنایع افغانستان همچنین در گزارشی اعلام کرده که بررسی‌های این اتاق نشان می‌دهد که وضعیت کار در پنج ولایت کابل، بلخ، قندهار، هرات و ننگرهار در سه ماه گذشته نسبت به قبل بدتر شده‌ است.

حفیظ الله مصداق، این موضوع را باحضور ” آذرخش حافظی ” رییس روابط بین الملل اتاق های تجارت و صنایع افغانستان و ” سیدنبی سادات ” استاد دانشگاه، در برنامه « آخرخط » به بحث و بررسی گرفته است.