پس از انتشار خبر مرگ ملاعمر رهبر گروه طالبان و گزینش ملا منصور در پاکستان به عنوان رهبر جدید و جانشین او، کشیده گی ها، اختلافات و چند دسته گی ها در میان اعضای گروه طالبان، از رهبران و فرماندهان تا صفوف نیروهای جنگی شان به میان آمده است. آگاهان نظامی و سیاسی باورشان […]

 

پس از انتشار خبر مرگ ملاعمر رهبر گروه طالبان و گزینش ملا منصور در پاکستان به عنوان رهبر جدید و جانشین او، کشیده گی ها، اختلافات و چند دسته گی ها در میان اعضای گروه طالبان، از رهبران و فرماندهان تا صفوف نیروهای جنگی شان به میان آمده است. آگاهان نظامی و سیاسی باورشان این است که، فرصت های مناسبی برای افغانستان و امنیتش در راه است که راه از دست رفتن را نیز طی می کنند.

هرچند در آغاز خبر مرگ ملا عمر و جاگزینی ملا اختر منصور، از نشانی هایی در بین طالبان بر اتحاد و همبستگی این گروه تاکید می شد، این روزهای پسین اما، برخی از اعضای ارشد این گروه و فرماندهان نام آورشان از پنهان کاری در پیوند به مرگ رهبر پیشین شان و انتخاب اختر منصور به عنوان رهبرجدید، مخالفت جدی نشان داده و حتا از این گروه به طور کلی کنار رفتند.

زریر پارسی منش این موضوع را با ذولفقارامید رییس حزب کار و توسعه و محمد علی علیزاده عضو مجلس نمایندگان به بحث و بررسی گرفته است.