مردم افغانستان از آغاز بهار امسال تاکنون، شاهد جنگ های روز افزونی در بیشتر ولایات کشور بودند. طالبان با آغاز فصل بهارکه فصل جنگ این گروه در برابردولت افغانستان است، با نشریه اعلامیه ی گفته بودند که عملیات بهاری خود را زیرنام « عزم » در برابردولت افغانستان راه اندازی می کنند. درآغاز دولت افغانستان […]

مردم افغانستان از آغاز بهار امسال تاکنون، شاهد جنگ های روز افزونی در بیشتر ولایات کشور بودند. طالبان با آغاز فصل بهارکه فصل جنگ این گروه در برابردولت افغانستان است، با نشریه اعلامیه ی گفته بودند که عملیات بهاری خود را زیرنام « عزم » در برابردولت افغانستان راه اندازی می کنند. درآغاز دولت افغانستان اعلامیه طالبان را جدی نگرفت و آن را تبلیغات واهی این گروه در برابر دولت خواند.

ولایات شمالی کشور که در سال های گذشته از امنیت نسبی برخوردارد بودند، امسال به مهم ترین پایگاه و میدان نبرد مخالفان در برابر دولت مبدل شده اند.

درپایتخت کشور هم درهمین یکی دو روز، انفجارات مخرب و پرتلفاتی صورت گرفت و امروز هم حمله انتحاری در نزدیکی دروازه ورودی میدان هوایی کابل رخداد و همچنان، حمله انتحاری دیگری نیز در ولسوالی گرشک ولایت هلمند رخ داده است.

اکنون پرسش مهمی که در ذهن هر شهروند کشور میگردد، این است که واقعا وضعیت امنیتی کشور به کدام سو روان است و سرنوشت جنگ و صلح دولت افغانستان با مخالفان مسلح دولت به کجا کشیده خواهد شد ؟

سید حشمت الله سروری، این موضوع را با حضور آقایان علی اکبر جمشیدی عضو پیشین مجلس سنا و سید ناصر موسوی آگاه امور سیاسی در این برنامه آخرخط به بحث  و بررسی گرفته است.