دی روز رییس جمهور غنی در پیوند به رخدادهای انتحاری و چالش های امنیتی اخیردرکشور، دریک کنفرانس خبری از عدم همکاری صادقانه پاکستان در گفتگوهای صلح افغانستان با طالبان انتقاد کرد. رییس جمهور گفت : هنوز هم لانه های اصلی تروریستان درداخل خاک پاکستان موجود است وهمین گروه های مسلح از قلمرو پاکستان برعلیه […]

 

دی روز رییس جمهور غنی در پیوند به رخدادهای انتحاری و چالش های امنیتی اخیردرکشور، دریک کنفرانس خبری از عدم همکاری صادقانه پاکستان در گفتگوهای صلح افغانستان با طالبان انتقاد کرد.

رییس جمهور گفت : هنوز هم لانه های اصلی تروریستان درداخل خاک پاکستان موجود است وهمین گروه های مسلح از قلمرو پاکستان برعلیه حکومت و مردم افغانستان اعلام جنگ می کنند.

آقای غنی گفت: ما امید آمدن صلح را داشتیم اما در قلمرو پاکستان برعلیه ما اعلام جنگ می شود که این در حقیقت با یک کشور همسایه و ملت یک کشور، دشمنی آشکار محسوب می شود.

از آغاز کارحکومت وحدت ملی تا اکنون این نخستین باراست که مقام های افغانستان با چنین لحن  تندی پاکستان را مخاطب قرارمی دهند و برهمکاری صادقانه این کشور انتقاد می کنند. یک روز پیش داکترعبدالله عبدالله رییس اجرایی افغانستان هم از عملکرد و همکاری پاکستان با افغانستان انتقادکرد.

آقای غنی همچنان گفت : در ده ماه گذشته نشان دادیم که از طرف ما هم اراده و هم ظرفیت کافی برای این امر وجود دارد. در تمام این مدت منتظر بودیم تا طرف پاکستانی اراده و ظرفیت خود را در عمل نشان بدهد اما پاکستان هنوز شاهد برپایی اجتماعاتی است که ایادی مزدور از آنجا به ما پیام جنگ می فرستند.

پرسش اساسی این است که چگونه کسانی که این همه ادعای شریعت ورزی دارند، در برابر قتل بیگناهان به این پیمانه بی پروا هستند؟

حفیظ الله مصداق، این موضوع را باحضور ” غلام حسین ناصری ” عضومجلس نمایندگان و ” ذلگی سجاد ” کارشناس امورسیاسی، در برنامه « آخرخط » به بحث و بررسی گرفته است.