با آنکه پس ازشکل گیری حکومت و حدت ملی درکشور خوش بینی های زیادی برای بهبود روابط افغانستان و پاکستان به جود آمده بود، و هردو طرف وعده های همکاری جدی و صادقانه مبنی برمبارزه مشترک با هراس افگنی دادند. ازجانب پاکستان اما، ظاهرا مانند گذشته همه چیز درحد شعار و وعده بوده است. چند […]

با آنکه پس ازشکل گیری حکومت و حدت ملی درکشور خوش بینی های زیادی برای بهبود روابط افغانستان و پاکستان به جود آمده بود، و هردو طرف وعده های همکاری جدی و صادقانه مبنی برمبارزه مشترک با هراس افگنی دادند. ازجانب پاکستان اما، ظاهرا مانند گذشته همه چیز درحد شعار و وعده بوده است. چند روز پیش رهبران دولت وحدت ملی بالحن تندی از بازی های دوگانه و عدم صداقت پاکستان در برابرافغانستان انتقاد کردند.
همچنان همزمان با خوش بینی ها برای گفتگوهای صلح با طالبان چند روز پیش گزارش های از راکت پراگنی های پاکستان به برخی مناطق ولایات شرقی کشور به نشررسید و اکنون هم گفته می شود که
مرزبانان پاکستانی پس ‌از چاشت دیروز بر دو پاسگاه پولیس سرحدی در منطقۀ «دوکلام» ولسوالی ناری ولایت کنر حمله کرده اند.
یکی از نماینده‌های شورای ولایتی کنرگفته است که پس از حمله ی مرزبانان پاکستانی، نیروهای پولیس سرحدی با آن‌ها درگیر شده اند.
پیش از این نیز درگیری‌هایی در مناطق مرزی میان سربازان افغانستان و پاکستان رخ داده است.
با این همه پرسش اساسی این است که در حال حاضر روابط افغانستان و پاکستان به کدام سمت روان است و این تحرکات پاکستان در بحبوحه ی خوش بینی ها به آغاز دور دوم گفتگوهای صلح با طالبان، چه چیزی را می رساند ؟