ولادیمیر پوتین که طی دو روز اخیر به منطقه تازه الحاق شده کریمه به روسیه سفر کرده، الحاق این منطقه به روسیه را یک موضوع پایان یافته تلقی کرده است. رییس جمهوری روسیه به خبرنگاران گفته است: ساکنان کریمه با رای دادن در همه پرسی الحاق این منطقه به روسیه، مساله را خاتمه دادند. پوتین […]

ولادیمیر پوتین که طی دو روز اخیر به منطقه تازه الحاق شده کریمه به روسیه سفر کرده، الحاق این منطقه به روسیه را یک موضوع پایان یافته تلقی کرده است. رییس جمهوری روسیه به خبرنگاران گفته است: ساکنان کریمه با رای دادن در همه پرسی الحاق این منطقه به روسیه، مساله را خاتمه دادند.

پوتین طی سخنانی که امروز بازتاب یافت درباره اظهارات پوروشنکو که از سفر وی به کریمه انتقاد کرده بود، گفت: در این رابطه اظهارنظری نمی کند زیرا سرنوشت کریمه را ساکنان این منطقه تعیین کرده اند.

پترو پوروشنکو رییس جمهوری اوکراین روز دوشنبه در انتقاد به سفر پوتین به کریمه گفته بود که رییس جمهوری روسیه می بایست سفر خود به منطقه کریمه را با کیف هماهنگ می کرد. منطقه کریمه در مارچ سال دوهزار و چهارده به دنبال برگزاری همه پرسی جدایی از اوکراین که اکثر ساکنان این منطقه به آن رای دادند، با امضای موافقتنامه ضمیمه قلمرو روسیه شد.