شهروندان افغانستان شش ماه نخست امسال را با سخت ترین و پرماجرا ترین روزها سپری کردند. آگاهان جنگ امسال درافغانستان را طی یک دهه گذشته بی پیشنه خواندند . اکنون ده ماه ازعمر حکومت وحدت ملی درکشور سپری شده است، اما هنوز هم سرنوشت جنگ و صلح این حکومت با مخالفان مسلح نا روشن است. […]

شهروندان افغانستان شش ماه نخست امسال را با سخت ترین و پرماجرا ترین روزها سپری کردند. آگاهان جنگ امسال درافغانستان را طی یک دهه گذشته بی پیشنه خواندند .

اکنون ده ماه ازعمر حکومت وحدت ملی درکشور سپری شده است، اما هنوز هم سرنوشت جنگ و صلح این حکومت با مخالفان مسلح نا روشن است. هرچند با به وجود آمدن دولت وحدت ملی درکشور و وعده های مکرر پاکستان برای همکاری در امرگفتگوهای صلح با این دولت، خوش بینی های زیادی را برای رسیدن به صلح درمیان مردم خلق کرد، اما چند روز پیش رییس جمهورغنی با لحن رُک و تندی از عدم صداقت پاکستان درقبال افغانستان انتقاد کرد.

با این‌همه، پس ازمرگ ملا عمر امیرطالبان و جایگزین شدن ملااخترمنصور به جای ملاعمر وموضع گیری تندِ حکومت افغانستان دربرابر پاکستان، ظاهرا همه چیز به حالت اول برگشته است.

درهمین حال، جنرال مرادعلی مراد، معاون رییس ستاد مشترک ارتش افغانستان دیروز درمراسم جشن فراغت شماری از افسران ارتش کشور گفت که از آغاز سال تا کنون جنایت‌های « نابخشودنی » در کشور انجام گرفته، ولی سرانجام برندۀ جنگ جاری درکشور مردم افغانستان خواهند بود.

سیدحشمت الله سروری، این موضوع را باحضور ” علی اکبرجمشیدی ” سنا تورپیشین و جنرال ” زلمی وردک ” کارشناس امورنظامی، دربرنامه « آخرخط » به بحث و بررسی گرفته است.