رییس کمیسیون مستقل انتخابات می گوید که برکناری کمیشنران کمیسیون انتخابات خلاف قانون است و هیچ کسی صلاحیت برکناری آنان را ندارد. تقلب های گسترده در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی پارسال، فرایند انتخابات را از مسیر اصلی اش منحرف کرد و مردم را نسبت به این پروسه بی اعتماد کرده است.رهبران حکومت وحدت […]

رییس کمیسیون مستقل انتخابات می گوید که برکناری کمیشنران کمیسیون انتخابات خلاف قانون است و هیچ کسی صلاحیت برکناری آنان را ندارد.

تقلب های گسترده در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی پارسال، فرایند انتخابات را از مسیر اصلی اش منحرف کرد و مردم را نسبت به این پروسه بی اعتماد کرده است.رهبران حکومت وحدت ملی از بهر جلب اعتماد مردم و اصلاح نظام انتخاباتی، توافق کردند که کمیسیونی برای اصلاح نظام انتخاباتی کشور تشکیل دهند.

حالا که از زمان تشکیل این کمیسیون حدود یک ماه می گذرد، کمیسیون انتخابات نسبت به آن واکنش نشان می دهد.پیش از این کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی گفته است که ۹۰ درصد مردم کشور خواهان اصلاحات در نظام انتخاباتی اند.برکناری اعضای کمیسیون انتخابات نیز یکی از خواست های عمده مردم بوده است.

حالا که روز های کمی مانده است تا کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی بسته پیشنهادی خود را به حکومت ارایه کند، احمد یوسف نورستانی رییس کمیسیون مستقل انتخابات می گوید که کسی صلاحیت برکناری اعضای این کمیسیون را ندارد.

قرار بود انتخابات مجلس نمایندگان در دوم ثور/اردیبهشت سال جاری برگزار شود، اما به دلیل نبود بودجه، ناامنی و اصلاح نشدن نظام انتخاباتی این انتخابات برگزار نشد.رییس کمیسیون انتخابات می گوید که اعلام زمان برگزاری انتخابات از صلاحیت های کمیسیون انتخابات است.

به باور آگاهان، آن چه شهروندان را نسبت به انتخابات بی علاقه کرده است بی تفاوتی و سازماندهی تقلب از سوی مسوولان رده اول کمیسیون انتخابات است.

حالا نگرانی وجود دارد که اگر سازماندهندگان تقلب های انتخاباتی به کیفر اعمال شان نرسند و نظام انتخاباتی کشور اصلاح نشود، شهروندان برای رفتن پای صندوق های رأی حاضر نخواهند شد.