قرار است کمیسیون ویژه اصلاحات انتخاباتی در آغاز هفته پیش رو، طرح کوتاه مدت اصلاحات انتخاباتی را به حکومت تحویل دهد. در همین حال، به تازگی رییس کمیسیون مستقل انتخابات، احمد یوسف نورستانی، گفته که هیچ کسی و هیچ نهادی حق برکناری اعضای کمیسیون های انتخاباتی را ندارد. او گفته، صلاحیت برگزاری انتخابات از کمیسیون […]

قرار است کمیسیون ویژه اصلاحات انتخاباتی در آغاز هفته پیش رو، طرح کوتاه مدت اصلاحات انتخاباتی را به حکومت تحویل دهد.

در همین حال، به تازگی رییس کمیسیون مستقل انتخابات، احمد یوسف نورستانی، گفته که هیچ کسی و هیچ نهادی حق برکناری اعضای کمیسیون های انتخاباتی را ندارد. او گفته، صلاحیت برگزاری انتخابات از کمیسیون مستقل انتخابات است.

انتظار بسیاری این است، که هرگونه اصلاحات انتخاباتی باید شامل برکناری اعضای فعلی کمیسیون های انتخاباتی، کسانی که متهم به تقلب هستند، باشد. به باور اینان، اصلاحات انتخاباتی در پهلوی سایر اقدامات، با برکناری اعضای فعلی کمیسیون های انتخاباتی و محاکمه متقلبین انتخاباتی، معنی پیدا می کند.

از سوی دیگر، انتقادهایی هم برکار کمیسیون اصلاحات انتخاباتی وارد است. گفته می شه، بعضا ملاحظات سیاسی تا کار تخنیکی و مسلکی در نظر گرفته می شود.
بشیر عظیمی این موضوع را در این برنامه سرنوشت با آقایان کنشکا ساهل، مسوول برنامه های بنیاد انتخابات شفاف افغانستان، زلگی سجاد استاد دانشگاه و داکتر فضل من الله ممتاز آگاه سیاسی به واکاوی گرفته است.

https://www.youtube.com/watch?v=0unPisGo6mI