دیروز مرکز ولسوالی موسی قلعه ولایت هلمند به دست طالبا سقوط کرد. در درگیری طالبان با نیروهای امنیتی که منجر به سقوط این ولسوالی شده، ۱۸ نفر از نیروهای امنیتی شهید و حدود چهل نفر زخمی شده اند. مسوولین این ولسوالی به رسانه ها گفته اند که به تقاضاهای شان برای اعزام نیروهای کمکی، پاسخ […]

دیروز مرکز ولسوالی موسی قلعه ولایت هلمند به دست طالبا سقوط کرد. در درگیری طالبان با نیروهای امنیتی که منجر به سقوط این ولسوالی شده، ۱۸ نفر از نیروهای امنیتی شهید و حدود چهل نفر زخمی شده اند. مسوولین این ولسوالی به رسانه ها گفته اند که به تقاضاهای شان برای اعزام نیروهای کمکی، پاسخ داده نشده و این ولسوالی پس از پنج روز درگیری به دست طالبا، سقوط کرده است.

از سوی دیگر، در ولایت بغلان، دراثر عملیات نیروهای امنیتی در منطقه دندغوری این ولایت، ۹ طالب مسلح کشته و شماری هم زخمی شده اند. در این درگیری ها، ۲ تن از نیروهای امنیتی کشور شهید و ۸ تن دیگرشان، زخم برداشته اند.

ناامنی های شمال، دست به دست شدن ولسوالی ها، خسارات جانی و مالی برآمده از ناامنی های اخیر بی سابقه خوانده می شود.

در همین حال، حضور ستون پنجم و جاسوسان در بدنه ی حکومت چیزی است که انتقاد ها از آن بالا گرفته است. به تازگی معاون اول ریاست جمهوری که شماری از جاسوسان استخبارات پاکستان که در رده های بلند حکومتی هستند را افشا می کند.

بشیر عظیمی این موضوع را در این برنامه سرنوشت با آقایان حامد علمی، نویسنده و پژوهشگر، موسی فریور، استاد دانشگاه کابل، و بانو داکتر نیلوفر ابراهیمی، عضو مجلس نمایندگان به بحث و بررسی گرفته است.

https://www.youtube.com/watch?v=6e49tS4UDUM