شماری از آگاهان سیاسی می گویند که حلقات مشخصی در درون حکومت وحدت ملی تلاش دارند تا روند کار کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی را با مشکل مواجه کنند. چند هفته از ایجاد کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی می گذرد، اما دو عضو آن نشست های این کمیسیون روز گذشته تحریم کردند. این دو عضو کمیسیون اصلاح […]

شماری از آگاهان سیاسی می گویند که حلقات مشخصی در درون حکومت وحدت ملی تلاش دارند تا روند کار کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی را با مشکل مواجه کنند.

چند هفته از ایجاد کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی می گذرد، اما دو عضو آن نشست های این کمیسیون روز گذشته تحریم کردند. این دو عضو کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی به علت آنچه مداخله و اِعمال اجندا های ازسوی رهبری این کمیسیون بر می شمارند، نشست های کمیسیون را تحریم کرده اند.

به باور این دوعضو کمیسیون، شماری از اعضای کمیسیون تلاش دارند تا صد کرسی مجلس نمایندگان را در انتخابات که چهل درصد کل کرسی های این مجلس را تشکیل می دهد برای احزاب اختصاص داده شود.

اما آگاهان سیاسی می گویند که نصاب در کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی تکمیل است و به لحاظ قانونی این کمیسیون مشروعیت دارد.غلام محمد محمدی آگاه سیاسی می گوید که تحریم جلسات از سوی دو عضو کمیسیون، در کار این کمیسیون تغیر نمی آورد و تحریم آنها موثر هم نمی باشد.

تحریم نشست های کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی از سوی دوعضو آن، همزمان با فرستادن طرح پیشنهادی این کمیسیون به حکومت صورت می گیرد.

گفته می شود دیدگاه های شهروندان کشور که از ولایت ها جمع آوری شده است در این طرح گنجانیده شده است و در هفته روان به رییس جمهور سپرده می شود.

با اینهمه، شماری از آگاهان سیاسی می گویند که حلقات مشخصی در درون حکومت وحدت ملی تلاش دارند تا روند کار کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی را با مشکل مواجه کنند.

شاه حسین مرتضوی آگاه سیاسی می گوید اگر کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی در نتیحه مداخله این گروه سبوتاژ شود، بار سنگین آنرا حکومت خواهد پرداخت.

این درحالیست که پیش از این ریاست اجرایی نیز تاکید کرده است که کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی کارش را به گونه مستقلانه به پیش می برد و هر پیشنهادی که بیشترین اعضای کمیسیون از آن حمایت کند، از سوی رهبران حکومت وحدت ملی پذیرفته خواهد شد.