رییس جمهوری کشور در مراسم گرامی داشت از صدمین سالروز آغاز روابط افغانستان و آلمان، این کشور را دوست دیرینه افغانستان خواند و از همکاری های آلمان به مردم افغانستان قدر دانی کرد. در مراسمی که به مناسبت یک صد‎ مین سالروز آغاز روابط دوستی آلمان و افغانستان در ارگ ریاست جمهور راه اندازی شده […]

رییس جمهوری کشور در مراسم گرامی داشت از صدمین سالروز آغاز روابط افغانستان و آلمان، این کشور را دوست دیرینه افغانستان خواند و از همکاری های آلمان به مردم افغانستان قدر دانی کرد.

در مراسمی که به مناسبت یک صد‎ مین سالروز آغاز روابط دوستی آلمان و افغانستان در ارگ ریاست جمهور راه اندازی شده بود، محمد اشرف غنی رییس جمهوری کشور آلمان را دوست دیرینه افغانستان خواند و از همکاری های این کشور به مردم افغانستان قدر دانی کرد. آقای غنی گفت که مردم آلمان در ده سال گذشته کمک و مساعدت های زیاد در عرصه های مختلف به افغانستان انجام داده است. رییس جمهوری کشور از نقش آلمان به عنوان میزبان نشست های مهم در مورد افغانستان و نقش برجسته آن در امر نظام سازی در کشور را فراموش ناشدنی خواند.

در همین حال فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان از ادامه کمک های کشورش به افغانستان در بخش نظامی یاد خبر داد. آقای مایر گفت که آلمان کمک به بازسازی و انکشاف افغانستان را در اولویت قرار خواهد داد. وزیر خارجه آلمان همچنان افزود کشورش افغانستان را در هیچ شرایطی تنها نخواهد گذاشت و به عنوان یک شریک استراتیژیک با این کشور همکاری پایدار خواهد کرد.

آقای مایر تاکید کرد: “بنیاد دوستی میان افغانستان و آلمان یکصد سال قبل گذاشته شده است. ما در این مدت به افغانستان به عنوان یک دوست و کشور که شریک استراتیژیک ما است کمک کرده ایم. کمک های ما نه تنها در بخش اقتصادی، بل به بخش های نظامی افغانستان ادامه خواهد داشت. افغانستان به صلح پایدار نیاز دارد ما در امر تأمین صلح به این کشور کمک می کنیم”.

دوستی میان آلمان و افغانستان یکصد ساله شده است و این دو کشور یکصد سال قبل از امروز، بنیاد دوستی و همکاری را بر مبنای منافع ملی آغاز کردند.