اعضای شورای عالی صلح از آمریکا و چین می خواهند که به هدف حاضر شدن طالبان به دور دوم مذاکرات، بر پاکستان فشار وارد کنند.کمتر از یک ماه از دور نخست مذاکرات حکومت با طالبان در پاکستان گذشته بود که خبر مرگ ملا عمر تأیید شد. دور اول گفت‎گو ها در ماه مبارک رمضان برگزار […]

اعضای شورای عالی صلح از آمریکا و چین می خواهند که به هدف حاضر شدن طالبان به دور دوم مذاکرات، بر پاکستان فشار وارد کنند.کمتر از یک ماه از دور نخست مذاکرات حکومت با طالبان در پاکستان گذشته بود که خبر مرگ ملا عمر تأیید شد. دور اول گفت‎گو ها در ماه مبارک رمضان برگزار شد و پاکستان وعده داد که پس ازعید، دور دوم گفت‎گوهای صلح را دریکی از کشورهای منطقه زمینه سازی می کند. اما مرگ ملا عمر سبب شد که دور دوم این مذاکرات برگزار نشود.

با این همه حاجی دین محمد عضو شورای عالی صلح و رییس هیأت مذاکره کننده با طالبان از آمریکا و چین می خواهد که بالای پاکستان فشار وارد کنند تا پاکستان دور دوم مذاکرات با طالبان را زمینه سازی کند.

رهبری جدید طالبان طی اعلامیه برقطع گفت‎گوهای صلح و ادامه جنگ با حکومت افغانستان تاکید کرده است، اما شماری از اعضای شورای عالی صلح این گفته های طالبان را سیاسی می دانند.

حاجی دین محمد عضو شورای عالی صلح و رییس هیأت مذاکره کننده دولت با طالبان می گوید که طالبان علاقه دارند تا با حکومت افغانستان گفت‎گو کنند.

با این همه هنوز معلوم نیست که دور دوم مذاکره باطالبان چه زمانی آغاز خواهد شد. مسوولان گفت‎گو کننده با طالبان از کشور مشخصی نام نمی برند؛ اما تاکید می کنند که در حال حاضر کشورهای استند که برای آغاز دور دوم مذاکره با طالبان کار می کنند.