صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور می گوید که پاکستان دست از حمایت تروریزم بردارد. وزیر امورخارجه آلمان (روز یکشنبه ۸سنبله/شهریور) به کابل آمد و از صدمین سال گشت دوستی افغانستان و آلمان بزرگداشت کرد. وزیر خارجه آلمان با رییس جمهور و رییس اجرایی حکومت و همچنان با صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه […]

صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور می گوید که پاکستان دست از حمایت تروریزم بردارد.

وزیر امورخارجه آلمان (روز یکشنبه ۸سنبله/شهریور) به کابل آمد و از صدمین سال گشت دوستی افغانستان و آلمان بزرگداشت کرد. وزیر خارجه آلمان با رییس جمهور و رییس اجرایی حکومت و همچنان با صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور ملاقات کرد.

وزیر امور خارجه کشور می گوید که کشور آلمان از جمله کشور هایی است که در بخش های امنیت و توسعه افغانستان تلاش های خوبی را انجام داده است. به گفته آقای ربانی، کشور آلمان سالانه ۴۴۰ میلیون یورو را در بخش های ارتقای ظرفیت نیروهای امنیتی و بازسازی افغانستان به مصرف می رساند. وزیر خارجه کشور همچنان می افزاید که صحبت های سودمند را با وزیر خارجه آلمان انجام داده است.

قرار است که روز دوشنبه ۹سنبله/شهریور، وزیر امور خارجه آلمان به پاکستان سفر کند. صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور می گوید که پاکستان دست از حمایت تروریزم بردارد. آقای ربانی از کشور های تاثر گزار به ویژه آلمان می خواهد که پاکستان را وادار کند تا دیگر از هراس افگنان حمایت نکند.

درهمین حال وزیر امور خارجه کشور بر ادامه گفت‎گوهای صلح باورمند است. صلاح الدین ربانی تاکید می کند مخالفان که صلح می خواهند درب گفت‎گوهای صلح برروی شان باز است.

درهمین حال فرانک والتر شتاین مایر وزیر امور خارجه آلمان می گوید که چالش های امنیتی در افغانستان هنوز باقی است و محور بحث هایش در سفر به پاکستان درمورد تنش ها میان افغانستان و پاکستان خواهد بود.

وزیر امور خارجه آلمان می افزاید: “امید وارم تنش های اخیر که میان افغانستان و پاکستان به وجود آمده به زودی حل شود. من فردا به پاکستان می روم. این موضوعات را با مقام های پاکستانی شریک می کنم و ما نیز در آوردن صلح دایمی در افغانستان تلاش های خود را ادامه می‎دهیم”.

این درحالیست که پس از تأیید مرگ ملا محمد عمر رهبرگروه طالبان گفت‎گوهای صلح به تعویق افتاده است و تنش ها میان افغانستان و پاکستان به اوج خود رسیده است. دیده شود که سفر این مقام آلمانی به پاکستان، این تنش ها را کاهش داده می تواند یا خیر.