رییس جمهوری کشور می گوید که مبارزه علیه فساد اداری از اولویت های کاری حکومت وحدت ملی است.طی چند سال گذشته مبارزه با فساد اداری یکی از اولویت ها و برنامه های عمده دولت افغانستان و جامعه جهانی بوده است، ولی دولت و جامعه جهانی در امر مهار آن تاکنون ناکام است. محمد اشرف غنی […]

رییس جمهوری کشور می گوید که مبارزه علیه فساد اداری از اولویت های کاری حکومت وحدت ملی است.طی چند سال گذشته مبارزه با فساد اداری یکی از اولویت ها و برنامه های عمده دولت افغانستان و جامعه جهانی بوده است، ولی دولت و جامعه جهانی در امر مهار آن تاکنون ناکام است.

محمد اشرف غنی رییس جمهوری کشور در جمعی از عالمان دین در کابل بار دیگر بر مبارزه جدی علیه این پدیده تاکید کرد.آقای غنی می گوید که مبارزه علیه فساد اداری از اولویت های کاری حکومت وحدت ملی است و این حکومت تلاش می کند تا این پدیده خطرناک را هرچه زودتر مهار کند.

رییس جمهوری کشور با برجسته خواندن نقش عالمان دین در راستای مبارزه با فساد اداری می گوید که هرنوع فساد از لحاظ آموزهای دینی پدیده ی به شدت منفور است.آقای غنی از عالمان دین می خواهد تا علیه فساد اداری از منبر های مساجد تبلیغ کنند.

رییس جمهور غنی همچنان قرار دادهای دولتی، غضب زمین های دولتی، کشت و قاچاق مواد مخدر و ضعف نظام بانک داری را از عوامل مهم رشد فساد اداری در کشور می داند. آقای غنی تأکید می کند که حکومت وحدت ملی تلاش دارد تا یک چهارچوب مشخص برای چگونگی مبارزه با فساد اداری تهیه کند؛ زیرا به باور وی، برای از میان برداشتن این پدیده اراده سیاسی در دولت وجود دارد.

در همین حال اکرام افضلی رییس دیدبان شفافیت افغانستان فساد اداری را مرض خطرناکی می داند که همه روزه مانند موریانه تار و پود کشور را می بلعد. آقای افضلی از رییس جمهور می خواهد تا مبارزه علیه این پدیده را در سرلوحه کاری اش قرار دهد.

درحالی رییس جمهور کشور از مبارزه جدی علیه فساد اداری در کشور سخن می گوید که بر اساس گزارش ها، افغانستان در صدر کشورهای فاسد جهان قرار دارد.