عالمان دین کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر را حرام می دانند.آنها می گویند کسانی که صدقه جاریه، ادای فریضه حج و حتا ساختن مسجد را از پول مواد مخدر انجام داده باشند، حرام است. وزارت های مبارزه با مواد مخدر، ارشاد حج واوقاف نشستی را بااشتراک علمای دینی در امر مبارزه علیه مواد مخدر […]

عالمان دین کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر را حرام می دانند.آنها می گویند کسانی که صدقه جاریه، ادای فریضه حج و حتا ساختن مسجد را از پول مواد مخدر انجام داده باشند، حرام است.

وزارت های مبارزه با مواد مخدر، ارشاد حج واوقاف نشستی را بااشتراک علمای دینی در امر مبارزه علیه مواد مخدر در کابل برگزار کردند. عالمان دین کشت، تولید، قاچاق و ترافیک مواد مخدر را حرام می دانند. فیض محمد فایز عالم دین می گوید کسانی که صدقه جاریه، ادای فریضه حج و حتا ساختن مسجد را از پول مواد مخدر انجام داده باشند حرام است.

درهمین حال فیض محمد عثمانی وزیر حج و اوقاف خطر مواد مخدر را از پدیده تروریزم و انتحاری بدتر عنوان می کند و از علما می خواهد که در خطبه های نماز جمعه علیه نابودی مواد مخدر تبلیغ کنند.

با درنظرداشت انیکه افغانستان یک کشور اسلامی و سنتی است، بیشتر شهروندان این کشور به حرف های عالمان دین گوش می‎دهند. عالمان دین نیز می گویند که باید علیه این پدیده کشنده مبارزه ملی صورت گیرد.

این درحالیست که براساس آمار ها، در افغانستان بیش از ۳ میلیون معتاد موادمخدر وجود دارد و هنوز هم این رقم در حال افزایش است.