از چندی به این سو روابط کابل و اسلام آباد به تیرگی گراییده است. ارگ ریاست جمهوری کشور در اعلامیه ای یک بار دیگر بر حضور گروه های تروریستی از جمله شبکه حقانی در خاک پاکستان تاکید کرده است. اعلامیه ریاست جمهوری سخنان اخیر مشاور نخست وزیر پاکستان را تکراری خوانده است. سرتاج عزیز، مشاور […]

از چندی به این سو روابط کابل و اسلام آباد به تیرگی گراییده است. ارگ ریاست جمهوری کشور در اعلامیه ای یک بار دیگر بر حضور گروه های تروریستی از جمله شبکه حقانی در خاک پاکستان تاکید کرده است.

اعلامیه ریاست جمهوری سخنان اخیر مشاور نخست وزیر پاکستان را تکراری خوانده است. سرتاج عزیز، مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان در تازه ترین سخنانش گفته است که حکومت پاکستان شبکه حقانی را در نتیجه عملیات های نظامی متلاشی کرده است.

ریاست جمهوری کشور تاکید کرده است که انکار پاکستان از حضور شبکه حقانی در خاکش زمینه را برای همکاری میان دو کشور در راستای مبارزه با تروریزم و تحکیم صلح و ثبات در سطح منطقه، تضعیف می کند.

ریاست اجرایی حکومت از موضع گیری اخیر ریاست جمهوری استقبال می کند.جاوید فیصل معاون سخنگوی ریاست اجرایی می گوید که تا هنوز هیچ نشانه ای از همکاری صادقانه پاکستان با افغانستان دیده نشده است و این کشور همواره در قبال افغانستان دوپهلو بازی کرده است.

از گذشت ها تاکنون دیدگاه حکومت و شهروندان کشور نسبت به سیاست های پاکستان منفی بوده است. احمد ذکی از فعالان مدنی می گوید که اگر کابل با یک راهکار همه جانبه با اسلام آباد مذاکره نکند موضع گیری های کوتاه مدت کشور را بیشتر نا امن خواهد کرد.

این درحالیست پس از افشا شدن مرگ ملا عمر در خاک پاکستان ظاهرا دیدگاه جامعه جهانی نسبت به این کشور تغیر خورده است. آمریکا ادامه کمک های خود به پاکستان را مشروط به اقدام عملی اسلام آباد علیه شبکه حقانی و سایر گروه های تروریستی در داخل این کشور کرده است.