چین در مراسم هفتادمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم قدرت نظامی خود را به نمایش گذاشته است. در این مراسم، که بزرگترین قدرت نمایی نظامی این کشور خوانده شده، دوازده هزار سرباز، پنج صد موتر نظامی، دوصد هواپیمای شکاری و جنگنده، و صدها موشک قاره پیما، تانک و نفربر زرهی حضور داشتند. شی جین پینگ، […]

چین در مراسم هفتادمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم قدرت نظامی خود را به نمایش گذاشته است. در این مراسم، که بزرگترین قدرت نمایی نظامی این کشور خوانده شده، دوازده هزار سرباز، پنج صد موتر نظامی، دوصد هواپیمای شکاری و جنگنده، و صدها موشک قاره پیما، تانک و نفربر زرهی حضور داشتند. شی جین پینگ، رییس جمهور چین بر مدرن سازی و حفظ آمادگی ارتش کشورش تأکید کرده است. از سویی هم او گفته که سه صد هزار سرباز از تعداد ارتش این کشور کاسته خواهد شد. هم اکنون چین ارتش دو میلیون و سه صد هزار نفری دارد.

در مراسم هفتادمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم سران برخی از کشورهای همسو با چین، از جمله ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه و عمر حسن البشیر، رییس جمهور سودان حضور داشتند. رهبران کشورهای غربی به دلیل ناخشنودی از فهرست مهمانان و همچنین تلاش چین برای قدرت نمایی نظامی از شرکت در این برنامه انصراف داده بودند.