شماری از فعالان مدنی می گویند که در رده های بلند حکومت کسانی وجود دارند که برای تأمین منافع فردی شان نمی خواهند شناسنامه های الکترونیکی توزیغ شود. این فعالان مدنی از حکومت می خواهند که بدون وقت کشی روند توزیع شناسنامه ها را آغاز کند. هنوز معلوم نیست که روند توزیع شناسنامه های الیکترونیکی […]

شماری از فعالان مدنی می گویند که در رده های بلند حکومت کسانی وجود دارند که برای تأمین منافع فردی شان نمی خواهند شناسنامه های الکترونیکی توزیغ شود. این فعالان مدنی از حکومت می خواهند که بدون وقت کشی روند توزیع شناسنامه ها را آغاز کند.

هنوز معلوم نیست که روند توزیع شناسنامه های الیکترونیکی که یک روند ملی است چه زمانی آغاز خواهد شد. چندی پیش ریاست اجرایی گفته بود که در ۲۸ اسد/مرداد سال روان خورشیدی روند توزیع شناسنامه های الیکترونی آغاز می شود، اما تاکنون از این روند خبری نیست.

دلیل اصلی عدم توزیع شناسنامه های الکترونیکی به مردم گفته نشده است، اما شماری از نهادهای مدنی از به تعویق افتادن توزیع سناسنامه های الیکترونیکی نگرانی می کنند. اعضای شبکه نهاد های مدنی افغانستان از حکومت می خواهند که بدن وقت کشی روند توزیع شناسنامه های الکترونیکی را آغاز کند.

ناصر موسوی فعال مدنی می گوید که در رده های حکومت کسانی وجود دارند که برای تأمین منافع فردی نمی خواهند شناسنامه های الکترونیکی توزیغ شود.

فعالان مدنی هشدار می دهند که اگر حکومت روند توزیع شناسنامه های الکترونیکی آغاز نکند، مشکلات گونه گونی در کشور به وجود خواهد آمد.

این درحالیست که بسیار از نهاد های کمک کننده از جمله اتحادیه اروپا از به تعویق افتادن کمک های مالی شان به اداره شناسنامه های الکترونیکی خبرداده اند.