شماری از مقام های حکومت و اعضای مجلس نمایندگان نسبت به پیامدهای نشست ریکای ششم خوش بین اند. معین وزارت ترانسپورت وهوانودردی ملکی می گوید که در صورت عملی شدن تصمیم های ریکای ششم بحران انرژی در منطقه مهار خواهد شد. ششمین نست ریکا در افغانستان برگزاری شد.جارالله منصوری معین وزارت ترانسپورت و هوانوردی ملکی […]

شماری از مقام های حکومت و اعضای مجلس نمایندگان نسبت به پیامدهای نشست ریکای ششم خوش بین اند. معین وزارت ترانسپورت وهوانودردی ملکی می گوید که در صورت عملی شدن تصمیم های ریکای ششم بحران انرژی در منطقه مهار خواهد شد.

ششمین نست ریکا در افغانستان برگزاری شد.جارالله منصوری معین وزارت ترانسپورت و هوانوردی ملکی می گوید که عمده ترین فرق میان نشست های پیشین ریکا و ریکای ششم، نقش افغانستان به عنوان ثبات در منطقه مورد بحث بوده است.

آقای منصوری از وقوع یک بحران انرژی در آینده های نزدیک خبر و می گوید که توافقات نشست ریکای ششم می تواند این بحران را مهار کند.

درهمین حال شماری از اعضای مجلس نمایندگان ششمین نشست ریکا و یا همکاری های اقتصادی منطقه ای را مثبت می خوانند و می گویند که برگزاری این گونه نشست ها در کشور می تواند توانای سیاسی حکومت افغانستان را در جهان و منطقه بیشتر کند.

ازسوی هم مسوولان اتحادیه صنفی کارگران افغانستان می گوید که در صوت عملی شدن توافقات نشست ریکای ششم، زمینه های اشتغالزایی در کشور و بیرون از کشور مهیا خواهد شد و جلو فرار روز افزون جوانان را به کشور های دور خواهد گرفت.

نشست ریکای ششم هفته گذشته با حضور نمایندگان سی کشور و چهل سازمان بین المللی در کابل برگزار شد. اتصال کشورهای منطقه از طریق افغانستان و بیشتر شدن همکاری های اقتصادی منطقه ای از بحث های عمده این نشست بود.