به مناسبت هفته شهید و چهاردهمین سالگرد شهادت احمد شاه مسعود قهرمان ملی کشور نمایشگاه عکس در کابل برگزار شده است. این نمایشگاه ازسوی ریاست اجرایی حکومت، حزب جمعیت اسلامی افغانستان و شماری از نهاد های مدافع از حقوق شهدا برگزار شده است. در این نمایشگاه، عکس های زیادی از زمان جهاد و مقاومت مردم […]

به مناسبت هفته شهید و چهاردهمین سالگرد شهادت احمد شاه مسعود قهرمان ملی کشور نمایشگاه عکس در کابل برگزار شده است. این نمایشگاه ازسوی ریاست اجرایی حکومت، حزب جمعیت اسلامی افغانستان و شماری از نهاد های مدافع از حقوق شهدا برگزار شده است. در این نمایشگاه، عکس های زیادی از زمان جهاد و مقاومت مردم افغانستان به نمایش گذاشته شده است.

هدف از این نمایشگاه زنده کردن یاد و خاطره شهدای کشور گفته شده است. در این نمایشگاه مراحل مختلف زندگی شهدای کشور در عکس ها و نوشته ها به نمایش گذاشته شده است. شماری از بازماندگان شهدا که در این نمایشگاه اشتراک کرده اند می گویند که تمام دستاوردهای کنونی در کشور خون بهای شهدای راه آزدای و استقلال کشور است. آنها همچنان می افزایند که دولت نسبت به بازماندگان شهدا کم توجه است.

در افتتاح این نمایشگاه معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ نیز اشتراک کرده است.سیده مژگان مصطفوی معین نشرانی وزارت اطلاعات و فرهنگ از رسانه های کشور می خواهد که به پاس ارج گزاری به شهدای کشور و هفته شهید از نشر برنامه های مبتذل خود داری کنند. بانو مصطفوی می گوید که رسانه ها باید نشرات شانرا مطابق روحیه اسلامی و ملی عیار کنند.

اشتراک کنندگان در این نمایشگاه از فداکاری های نیروهای امنیتی کشور نیز قدردانی می کنند و از شهروندان کشور می خواهند که از نیروهای امنیتی شان در مقابل دسیسه های دشمنان حمایت کنند.

این درحالیست که همه ساله به پاس فداکاری های شهدای کشور به ویژه احمد شاه مسعود قهرمان ملی کشور از هفته شهید گرامیداشت می شود.