روز دوشنبه هفته ی پیشین طالبان با راه اندازی حملات گسترده ازچهارسمت شهرکندز، توانستند وارد این شهر شوند و برای مدت سه روز کنترول این شهر را در اختیارداشتند. اکنون حدود یک هفته می شود که درگیری شدیدی در این ولایت جریان دارد. برمبنی گزارش های رسانه ها، سازمان عفو بین الملل و حتا اعلامیه […]

روز دوشنبه هفته ی پیشین طالبان با راه اندازی حملات گسترده ازچهارسمت شهرکندز، توانستند وارد این شهر شوند و برای مدت سه روز کنترول این شهر را در اختیارداشتند. اکنون حدود یک هفته می شود که درگیری شدیدی در این ولایت جریان دارد.

برمبنی گزارش های رسانه ها، سازمان عفو بین الملل و حتا اعلامیه ارگ ریاست جمهوری افغانستان، طالبان به محض ورد به شهر کندز دست به غارت، کشتار مردم بیگناه، تجاوزناموسی و تخریب تاسیسات دولتی و عامه المنفعه زدند.

گفته می شودکه درحال حاضر، مردم کندز باچالش های گوناگونی ازجمله، نبود مواد غذایی، عدم دست رسی به بهداشت، در زیرسایه ی شوم جنگ زندگی می کنند و با گذشت هر روز مردم این شهر را ترک می کنند.

درهمین حال، اعضای گروه دادخواهی فعالان جامعۀ مدنی دیروزبا برگزاری یک نشست خبری در کابل گفتند که کندز به‌شکل مرموز و دراماتیک سقوط کرده و در جنگ‌های اخیرِ کندز، تمام مردم افغانستان ویرانی و مرگ را تجربه کردند و داغ‌دار شدند.

اعضای این گروه هم‌چنان بیان داشتند، در اثر بی‌توجهی بزرگان دولت، گوشه‌هایی از کندز به‌لانه‌های امن تروریستان و طالبان مبدل شده است.

همچنان شماری از آگاهان نظامی وبرخی نمایندگان مجلس می گویند که کندز توسط ستون پنجم دشمن به منظور عقده‌گشایی‌ها به دست دشمن سپرده شد و اکنون همین حلقات ستون پنجمی برای بازپس‌گیری این ولایت وقت‌کشی می‌کنند و تلاش می‌ورزند تا جنایات وحشتناک طالبان مخفی بماند.

به گفته آنان، عدم مدیریت کلان برای تصفیۀ کندز، عدم حضور وزیر داخله، دفاع و مقامات رده اول حکومت در رهبری جنگ و نفرستادن نیروی کافی توسط ستون پنجم طراحی می‌شود تا جنایات طالبان پوشیده باقی بماند.

حفیظ الله مصداق، این موضوع را باحضور قاضی ” عبدالرحیم رهین ” عضومجلس نمایندگان، در برنامه « آخرخط » به بحث بررسی گرفته است.