شهروندان برما روز یکشنبه برای مشارکت در انتخابات عمومی این کشور به پای صندوق ‌های رای رفتند. این نخستین بار پس از بیست و پنج سال و چند حکومت نظامیان است که شهروندان این کشور در یک انتخابات شرکت می ‌کنند. حزب حاکم همبستگی و توسعه که از سوی نظامیان حمایت می ‌شود در این […]

شهروندان برما روز یکشنبه برای مشارکت در انتخابات عمومی این کشور به پای صندوق ‌های رای رفتند. این نخستین بار پس از بیست و پنج سال و چند حکومت نظامیان است که شهروندان این کشور در یک انتخابات شرکت می ‌کنند. حزب حاکم همبستگی و توسعه که از سوی نظامیان حمایت می ‌شود در این انتخابات پیشتاز است و انتظار می ‌رود حزب اتحاد ملی برای دموکراسی متعلق به آنگ سان سوچی هم سهم بزرگی از آرای مردم را به دست آورد.

این در حالیست که محرومیت صدها هزار مسلمان روهینگیا از حق رای دادن این انتخابات را خدشه دار کرده است. عدم اجازه به مسلمانان روهینگیا برای شرکت در این انتخابات، نارضایتی شدید آنان را به همراه داشته است؛ پارلمان برما در ماه مارچ قانونی تصویب کرد که به موجب آن افرادی که از حق شهروندی کامل در این کشور برخوردار نباشند واجد شرایط شرکت در انتخابات نیستند. این اقدام باعث شد صدها هزار مسلمان روهینگیا که به عنوان شهروند برما شناخته نمی ‌شوند از حق رای محروم شوند. مسلمانان روهینگیا در ایالت غربی راخین زندگی می ‌کنند و به گفته سازمان ملل ستم‌ دیده‌ ترین اقلیت کل جهان هستند.