رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه، اتهام همتای روسی خود در مورد خرید نفت از گروه تروریستی داعش را رد کرده است. روز گذشته، ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه که برای شرکت در اجلاس جهانی مقابله با تغییرات آب و هوایی زمین، در پاریس به سر می ‌برد، گفته است که، انگیزه ترکیه برای سرنگونی […]

رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه، اتهام همتای روسی خود در مورد خرید نفت از گروه تروریستی داعش را رد کرده است. روز گذشته، ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه که برای شرکت در اجلاس جهانی مقابله با تغییرات آب و هوایی زمین، در پاریس به سر می ‌برد، گفته است که، انگیزه ترکیه برای سرنگونی هواپیمای نظامی روسی، حفاظت از تجارت نفتی با داعش بوده است. آقای اردوغان در بیانیه ‌ای که در روز سه شنبه صادر کرده گفته است که، “هرگاه چنین اتهامی ثابت شود، شرافت ملت ترکیه وی را وادار می ‌کند، از سمتش استعفا بدهد.

رییس جمهوری ترکیه با تاکید بر اثبات چنین ادعاهایی گفته است، ترکیه نفت مورد نیاز خود را از “منابع شناخته شده” خریداری می کند، و روسیه، ایران، آذربایجان، قطر و نایجریه را به عنوان تامین ‌کنندگان نفت مورد نیاز کشورش معرفی کرده است. این درحالیست که، گروه تروریستی داعش برخی مناطق نفت خیز عراق را در تصرف دارد، و گفته می‌ شود، درآمد قابل توجهی از فروش غیرقانونی نفت کسب می ‌کند.