دومین نشست چهارجانبه صلح با اشتراک نماینگان چین، امریکا، افغانستان و پاکستان، درکابل پایان یافت. طرف های اشتراک کننده دراین نشست، به مبارزه مشترک علیه تمام گروه های تروریستی صرف نظر از تابعیت و فعالیت شان تاکید کردند. نمایندگان چهار کشور افغانستان، پاکستان، امریکا و چین، در پایان دومین نشست خود برای بحث در مورد […]

دومین نشست چهارجانبه صلح با اشتراک نماینگان چین، امریکا، افغانستان و پاکستان، درکابل پایان یافت. طرف های اشتراک کننده دراین نشست، به مبارزه مشترک علیه تمام گروه های تروریستی صرف نظر از تابعیت و فعالیت شان تاکید کردند.

نمایندگان چهار کشور افغانستان، پاکستان، امریکا و چین، در پایان دومین نشست خود برای بحث در مورد نقشه راه روند صلح افغانستان، از گروه‌های طالبان خواستند با حکومت این کشور گفتگو کنند.

همچنان در اعلامیه ای صادره شده از سوی اشتراک کننده گان این نشست، از طالبان خواسته شده تا برای حل و فصل تمام اختلافات سیاسی، مطابق با اراده و آرمان‌های ملت افغانستان و خواست و حمایت کشورهای عضو گروه هماهنگی چهارجانبه برای تامین صلح پایدار در افغانستان، با حکومت این کشور وارد گفتگو شوند.

اعلامیه افزوده است: هدف از نقشه راه، تعیین اقدامات مشخصی است که بتواند شرایط مطلوب را برای آغاز گفتگوهای صلح به رهبری و مالکیت افغانستان، میان حکومت این کشور و نمایندگان گروه‌های طالبان فراهم سازد.”

گفتنی است که گروه هماهنگی چهارجانبه در نشست روز دوشنبه شان در کابل توافق کردند که سومین نشست این گروه به تاریخ ۱۷ ماه دلو سال جاری در اسلام آباد برگزار شود.