شهر کابل روز چهار شنبه ۳۰ جدی شاهد روی داد انتحاری بود که همه قر بانیان آن افراد ملکی، کارمندان رسانه‌ها و خبرنگاران بودند. حمله کننده انتخاری دی روز در کابل، کارمندان موبی گروپ و شبکه طلوع را هدف قرار داد که در پی آن شماری از کارمندان موبی گروپ و طلوع به شهادت رسیدند […]

شهر کابل روز چهار شنبه ۳۰ جدی شاهد روی داد انتحاری بود که همه قر بانیان آن افراد ملکی، کارمندان رسانه‌ها و خبرنگاران بودند. حمله کننده انتخاری دی روز در کابل، کارمندان موبی گروپ و شبکه طلوع را هدف قرار داد که در پی آن شماری از کارمندان موبی گروپ و طلوع به شهادت رسیدند و تن چند شان زخم برداشتند.
این حمله وحشیانه بر جان خبرنگاران و فعالان رسانه‌ی واکنش های گسترده را نیز در پی داشت.
دیدبان حقوق بشر افغانستان، ضمن محکوم کردن این حمله، از تمام گروه های تروریستی خواسته است که از هدف قرار دادن افراد ملکی و بی گناه دست بردارند. دیدبان حقوق بشر هم چنان گفته است حمله به کارمندان رسانه به معنای خاموش کردن آزادی بیان است.
رییس جمهور غنی از دور وعبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی، از نزدیک نیز واکنش های تندشان را نسبت به این حمله نشان دادند.
در همین حال وزارت امور داخله نیز از تامین امنیت خبرنگاران و کارکنان رسانه خبر داده گفته است که هیچ کسی نمی تواند جلو آزادی بیان ورسانه ها را بیگرد.
این حمله در حالی بالا کارمندان رسانه ها، خبرنگاران و افراد ملکی صورت می گیرد که دولت افغانستان از چندی به این سو، سر گرم گفت و گوهای صلح با گروه طالبان است و برای جستجوی راه صلح، تا حالا دو نشست چهار جانبه نیز برگزار شده است.