وزارت خارجه ی کشور، پیوستن افغانستان به ائتلاف جهانی ضد داعش؛ که هفته ی گذشته توسط جان کری وزیر خارجه ی ایالات متحده ی امریکا در ایتالیا اعلان شد را، به فال نیک گرفته و به سود افغانستان می پندارد. شکیب مستغنی سخنگوی وزارت خارجه می گوید، یک جا شدن ما به گردهمایی جهانی علیه […]

وزارت خارجه ی کشور، پیوستن افغانستان به ائتلاف جهانی ضد داعش؛ که هفته ی گذشته توسط جان کری وزیر خارجه ی ایالات متحده ی امریکا در ایتالیا اعلان شد را، به فال نیک گرفته و به سود افغانستان می پندارد.

شکیب مستغنی سخنگوی وزارت خارجه می گوید، یک جا شدن ما به گردهمایی جهانی علیه داعش این فرصت را فراهم می کند که افغانستان از ظرفیت های جهانی برای مبارزه با این گروه استفاده می کند.

این درحالی ست که، چندی پیش شاخه ی داعش در افغانستان و پاکستان در فهرست سیاه امریکا قرار گرفته و در واپسین مورد یک پایگاه رادیویی این گروه هراس افگن طی چند حمله ی هوایی در ننگرهار از بین رفته و افراد زیادشان نیز کشته شده اند.

این که همسویی افغانستان با جهان در روند مبارزه با داعش، چه سودی به سرکوبی این گروه در کشور دارد؟ این موضوع را با آقایان سیدناصر موسوی و خلیل الرحمان سروری آگاهان سیاسی به بحث و بررسی می گیریم.