مرحله سوم نشست چهار جانبه در باره مذاکرات صلح افغانستان، امروز در اسلام آباد برگزارشد. دراین نشست سرتاج عزیز مشاور امور خارجی صدراعظم پاکستان در سخنرانی افتتاحیه اش ابراز امیدواری کرده است که اشتراک کننده گان، به نقشه راه برای صلح دست یابند. این مقام پاکستانی گفته است که من می خواهم تأکید کنم که […]

مرحله سوم نشست چهار جانبه در باره مذاکرات صلح افغانستان، امروز در اسلام آباد برگزارشد.

دراین نشست سرتاج عزیز مشاور امور خارجی صدراعظم پاکستان در سخنرانی افتتاحیه اش ابراز امیدواری کرده است که اشتراک کننده گان، به نقشه راه برای صلح دست یابند.

این مقام پاکستانی گفته است که من می خواهم تأکید کنم که پاکستان به گونه کامل این نگرانی های افغانستان را درک کرده است که خشونت های رو به افزایش از چالش های اساسی می باشد. کاهش خشونت باید از اهداف مهم باشد ما مطمئین هستیم که پروسه صلح در کاهش خشونت نقش مهم دارد.

درهمین حال، وزارت خارجه کشور گفته است که حکومت افغانستان امیدوار است در سومین دور نشست چهار جانبه در اسلام آباد، طرح و یا نقشه راه برای آغاز مذاکرات صلح، نهایی شود.

دور نخست این گفتگوها با حضور نمایندگان چین، امریکا، پاکستان و افغانستان نیز در اسلام آباد و دور دوم آن درکابل گزار شده بود.آ

سرتاج عزیزهمچنان گفته است که پاکستان برای تأمین صلح در افغانستان متعهد بوده و صلح در این کشور سبب کاهش خشونت در منطقه خواهد شد.

حفیظ الله مصداق، این موضوع را باحضور ” محمد علی اخلاقی ” عضومجلس نمایندگان و ” توریالی غیاثی ” کارشناس امورسیاسی، در برنامه « آخرخط » به بحث و بررسی گرفته است.