۲۲ دلو / بهمن ماه، مصادف است با سی وهفتمین سال روز پیروزی انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی ایران. انقلابِ ۲۲ دلو / بهمن ماهِ سالِ ۱۳۵۷ که به رهبر امام خمینی در جمهوری اسلامی ایران به پیروزی رسید، یکی از مهم ترین و تأثیرگذارترین رویدادهای سیاسی نیمه ی دوم قرن بیستم به شمار می آید. […]

۲۲ دلو / بهمن ماه، مصادف است با سی وهفتمین سال روز پیروزی انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی ایران. انقلابِ ۲۲ دلو / بهمن ماهِ سالِ ۱۳۵۷ که به رهبر امام خمینی در جمهوری اسلامی ایران به پیروزی رسید، یکی از مهم ترین و تأثیرگذارترین رویدادهای سیاسی نیمه ی دوم قرن بیستم به شمار می آید.

این انقلاب، نه تنها اثر ژرف و پایدار بر تاریخ معاصرجمهوری اسلامی ایران گذاشت، بلکه دامنه ها و تاثیر گذاری آن فراتر از جغرا فیای ایران رفت.

به باور آگاهان، انقلابِ ۲۲ دلو / بهمن ماه سال ۱۳۵۷ جمهوری اسلامی ایران، بنیانهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی گذشتهِ جامعه را دیگرگون ساخت و نظامی جدیدی را در این کشور بنا نهاد که ثمره آن، جایگزینی نظام جمهوری اسلامی بر نظام شاهی و سلطنتی است.

حفیظ الله مصداق، این موضوع را باحضور ” ناصرجهانشاهی ” رایزنِ فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران درکابل، در برنامه « آخرخط » به بحث و بررسی گرفته است.