به تازگی، معاون دوم رییس جمهور در دیداری با سفیر سویدن در کابل گفته که، اصلاحات در نظام انتخاباتی به هر گونۀ ممکن ایجاد خواهد شد و انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی، سال ِ آینده برگزار می شود. او گفته، در این راستا اختلافی میان رهبران حکومت وجود ندارد. این در حالی است که بسیاری، […]

به تازگی، معاون دوم رییس جمهور در دیداری با سفیر سویدن در کابل گفته که، اصلاحات در نظام انتخاباتی به هر گونۀ ممکن ایجاد خواهد شد و انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی، سال ِ آینده برگزار می شود. او گفته، در این راستا اختلافی میان رهبران حکومت وجود ندارد.

این در حالی است که بسیاری، چالش های پیش رو و عملی نشدن مواد توافق نامه سیاسی را به اختلافات درون حکومتی و رقابت های تیمی، نسبت می دهند.

به رغم تعهد آوردن زودهنگام اصلاحات انتخاباتی در توافق سیاسی حکومت وحدت ملی، حالا که یک و نیم سال از عمر این حکومت می گذرد، کاری در این راستا نشده. انتخابات مجلس نمایندگان قرار موعد قانوی اش برگزار نشد، و با این وجود اطمینان وجود ندارد که انتخابات پارلمانی سال آینده برگزار می شد خیر.

بشیر عظمی این موضوع را در برنامه آخرخط با  آقایان سید محمد حسن شریفی بلخابی عضو مجلس نمایندگان و رحمت الله صالحی، عضو برنامه های انتخابات فیفا به بحث و واکاوی گرفته است.