نا امنی، بی ثباتی سیاسی، بی ثباتی اقتصادی، فرار سرمایه ازکشور، مهاجرت های گروهی و فساد، از مهم ترین چالش های دولت وحدت ملی درکشور گفته می شوند. به باور آگاهان، این چالش ها به حدی جدی است که حتا بقای این حکومت را درخطر انداخته است. به تازگی سازمان‌های شفافیت بین‌المللی و دیدبان شفافیت […]

نا امنی، بی ثباتی سیاسی، بی ثباتی اقتصادی، فرار سرمایه ازکشور، مهاجرت های گروهی و فساد، از مهم ترین چالش های دولت وحدت ملی درکشور گفته می شوند. به باور آگاهان، این چالش ها به حدی جدی است که حتا بقای این حکومت را درخطر انداخته است.

به تازگی سازمان‌های شفافیت بین‌المللی و دیدبان شفافیت افغانستان، در گزارش مشترکی اعلام کرده‌اند که بقای دولت افغانستان و تامین صلح در این کشور به جلوگیری فوری از فساد، محدود شدن دخالت سیاسی، خویش‌خوری و به محاکمه کشاندن مفسدان بستگی دارد.

گزارش این دو سازمان که با عنوان “ارزیابی نظام ملی شفافیت افغانستان در ۲۰۱۵” منتشر شده، ضعف‌هایی را که نقش میلیاردها دلار کمک جهانی به افغانستان را تحت تاثیر قرار داده و به ادامه جنگ در افغانستان کمک کرده، بررسی کرده است.

این گزارش درحالی نشر می شود که چندی پیش دیدبان شفافیت بین المللی، نام افغانستان را درصد فهرست فاسد ترین کشورهای جهان قرار داده بود.