چهارمین دور نشست چهار جانبه درمورد صلح افغانستان، با حضور نمایندگان چین، امریکا، پاکستان و افغانستان امروز در کابل برگزار شد. حکومت افغانستان انتظار دارد که در چهارمین دور این نشست ها، تاریخ آغاز مذارکرات صلح با طالبان مشخص و  اعلام شود. سه دور این نشست، میان نماینده های افغانستان، پاکستان، امریکا و چین پیش […]

چهارمین دور نشست چهار جانبه درمورد صلح افغانستان، با حضور نمایندگان چین، امریکا، پاکستان و افغانستان امروز در کابل برگزار شد.

حکومت افغانستان انتظار دارد که در چهارمین دور این نشست ها، تاریخ آغاز مذارکرات صلح با طالبان مشخص و  اعلام شود.

سه دور این نشست، میان نماینده های افغانستان، پاکستان، امریکا و چین پیش از این در کابل و اسلام آباد انجام شد. هرچند از آغاز نخستین دور این نشست ها انتظارات برای نتایج آن زیاد بود، اما آگاهان هنوز هم با تردید و احتیاط درمورد برایند این نشست ها و این که این اقدامات منجر به تامین صلح دایمی درافغانستان شود، سخن میگویند.

در دو مین دور این نشست که حدود یک ماه پیش درکابل برگزار شده بود، معین سیاسی وزارت خارجه افغانستان گفته بود که است که افغان ها باید تا دو ماه دیگر شاهد تغییر در موضوع و روند صلح افغانستان باشند.

اکنون دیده شود که پس از این نشست ها و اعلام تاریخ آغاز گفتگوهای صلح با طالبان، طرف های اشتراک کننده با چه نتیجه ای در روند صلح افغانستان دست خواهند یافت.