طالبان در معرض تهدید امریکا و افغانستان درحالی که بر اساس اعلامیه ی گروه کاری چهار جانبه ی صلح افغانستان، قرار بود مذاکرات مستقیم صلح میان دولت افغانستان و طالبان در هفته اول ماه جاری میلادی در اسلام‌آباد آغاز شود، چندی روز پیش طالبان از اشتراک نکردن شان در پروسه صلح افغانستان خبردادند. رییس جمهور غنی […]

طالبان در معرض تهدید امریکا و افغانستان

درحالی که بر اساس اعلامیه ی گروه کاری چهار جانبه ی صلح افغانستان، قرار بود مذاکرات مستقیم صلح میان دولت افغانستان و طالبان در هفته اول ماه جاری میلادی در اسلام‌آباد آغاز شود، چندی روز پیش طالبان از اشتراک نکردن شان در پروسه صلح افغانستان خبردادند.

رییس جمهور غنی اما از طالبان خواسته است تا خود را از گروه های تروریستی جدا نموده و به پروسه ی صلح افغانستان بپیوندند. برمبنی گفته های رییس جمهور، دولت با کسانی که از مردم افغانستان قربانی می گیرند هیچ مدارایی نخواهد کرد.

درهمین حال، وزارت امور خارجه امریکا به گروه طالبان هشدار داده است که اگر وارد گفتگوهای مستقیم با دولت افغانستان نشوند، نیروهای امنیتی افغان با همکاری شرکای بین المللی خود با قاطعیت علیه آنان اقدام خواهند کرد.

در خبرنامه وزارت خارجه امریکا آمده است: ” طالبان دو گزینه دارند یا در مذاکراتی صلح که با حسن نیت دایر می شود شرکت نمایند یا اینکه جنگی را ادامه دهند که در آن هموطنان شان را می کشند و کشورشان را ویران می کنند.”