درحالی که قراربود گفتگوهای رسمی و رو در رو میان طالبان و حکومت افغانستان درهفته نخست ماه جاری میلادی برگزارشود، اما تا کنون از زمان و مکان این گفتگوها خبری نیست. دی روز عبدالله عبدالله رییس اجرایی افغانستان در مراسم دومین سالگرد وفات مارشال محمد قسیم، تلویحا به انتقاد از رییس شورای عالی صلح پرداخت […]

درحالی که قراربود گفتگوهای رسمی و رو در رو میان طالبان و حکومت افغانستان درهفته نخست ماه جاری میلادی برگزارشود، اما تا کنون از زمان و مکان این گفتگوها خبری نیست. دی روز عبدالله عبدالله رییس اجرایی افغانستان در مراسم دومین سالگرد وفات مارشال محمد قسیم، تلویحا به انتقاد از رییس شورای عالی صلح پرداخت و تا کید کرد که جایز دانستن فعالیت های طالبان برای ملت قابل قبول نیست.

رییس اجرای همچنان گفت : سرباز ما شب تاصبح گزمه می کند تا شما آرام خواب کنید، اما تو از پشت سر بالایش صدا می کنی که جنگ جایز نیست، در این صورت تسلیم کردن خاک به دیگران جایز است ؟ این فتوا از کجا آمده و در کدام دین صادر شده است؟

با این همه، پرسش اصلی این است که اگر میان رهبران حکومت و شورای عالی صلح در مورد چگونگی برخورد با طالبان، دیدگاهی واحدی وجود ندارد، پس می شود به آغاز مذاکرات صلح و برایند مثبت این مذاکرات خوش بین بود؟