امروز شنبه، ۲۹ اسفندماه، آخرین روز با واپسین نفس های سال ۱۳۹۴ است و سر از فردا، افغانستان، دولت و مردمش نیز در فهرست کشورهای همسان، همگام با طبیعت جامه بدل می کنند و وارد سال و اوضاع جدید می شوند. این سال که گذشت، برای افغانستان و مردمش سال خونین، جنون بار و پرچالش […]

امروز شنبه، ۲۹ اسفندماه، آخرین روز با واپسین نفس های سال ۱۳۹۴ است و سر از فردا، افغانستان، دولت و مردمش نیز در فهرست کشورهای همسان، همگام با طبیعت جامه بدل می کنند و وارد سال و اوضاع جدید می شوند.

این سال که گذشت، برای افغانستان و مردمش سال خونین، جنون بار و پرچالش بود و رییس جمهور نیز، سال آزمون بقای نظام افغانستانش خواند. نا امنی، خون ریزی های بی شمار در دامنه ی پهن جنگ، گسترش فساد، رکود اقتصادی و کاهش ارز، فرار سرمایه ها، فقر و بی کاری از برجسته ترین مشکلات این سال بود.

به تازه گی گزارش هایی از کمیته ی صلیب سرخ و نهاد دیدبان رسانه های آزاد منتشر شدند  سالی که در پایان آنیم را خونبارترین سال برای شهروندان ملکی و خبرنگاران نشان داده اند.

این در حالی ست که امروز سخنگویان نهادهای دولتی در نشست مشترکی سال ۹۴ را سال پر دست آورد برای دولت و مردم افغانستان شمردند.

پس دست آوردهای دولت در این سال چه بود، درس هایی که می شد گرفت و گام هایی که سراز فردا باید برداشت چی ست؟ در محور همین پرسش ها بحث می کنیم با آقایان: محمد علی اخلاقی عضو مجلس و عبدالمعین معین آگاه سیاسی.