امروز و فردا کابل گواه برگزاری چهارمین نشست گروه هفت مثبت با حضور وزرای کشورهای عضو آن، نمایندگان کشورهای کمک کننده، سفیران مقیم کابل و جامعه ی مدنی، به میزبانی وزارت خارجه ی کشور است. گروه به اضافه ی هفت در سال ۲۰۱۰ از سوی هفت کشور به شمول افغانستان با شعار وداع با بحران […]

امروز و فردا کابل گواه برگزاری چهارمین نشست گروه هفت مثبت با حضور وزرای کشورهای عضو آن، نمایندگان کشورهای کمک کننده، سفیران مقیم کابل و جامعه ی مدنی، به میزبانی وزارت خارجه ی کشور است.

گروه به اضافه ی هفت در سال ۲۰۱۰ از سوی هفت کشور به شمول افغانستان با شعار وداع با بحران و استقبال از توسعه ایجاد شده است و اکنون ۲۰ کشور جنگ زده و نادار عضویت این گروه را دارند.

رییس جمهور غنی در سخنرانی که به مناسبت گشایش این نشست داشت، بر چگونگی روند کمک های کشورهای بهیافته به کشورهای پس مانده یی چون افغانستان تمرکز کرده و وجود فساد در فرایندش را چالش عمده پنداشت.

صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه نیز، در سخنرانی اش گردهم آیی سران کشورهای عضو گروه هفت مثبت را بستر بی مانندی برای همکاری ها میان این کشورها و کشورهای کمک کننده خواند و افزود، از جمله ی بیست کشور هژده کشور کمتر انکشاف یافته اند که افغانستان هم شامل آن هاست.

نشست های پیشین سالانه ی گروه به اضافه ی هفت در کشورهای تیمور شرقی، سودان جنوبی، آی تی و توگو برگزار شده اند.

این که دولت و دستگاه دپلماسی افغانستان از این فرصت دو روزه چه کاربری هایی باید بکنند؟
در محور همین پرسش بحث می کنیم با آقایان: دکتر ذاکرحسین ارشاد و غلام فاروق مجروح.