براساس وعده نمایندگان گروه هماهنگی چهارجانبه برای صلح افغانستان، قرار براین بود که گفتگوهای رسمی صلح میان دولت و طالبان، در هفته نخست ماه مارچ میلادی آغازشود. اینک تا چهار روز دیگر ماه مارچ به پایان می رسد و ظاهرا تلاش‌های گروه هماهنگی چهارجانبه برای صلح متوقف شده است. اما با تجربه ازگذشته ظاهرا بهار […]

براساس وعده نمایندگان گروه هماهنگی چهارجانبه برای صلح افغانستان، قرار براین بود که گفتگوهای رسمی صلح میان دولت و طالبان، در هفته نخست ماه مارچ میلادی آغازشود. اینک تا چهار روز دیگر ماه مارچ به پایان می رسد و ظاهرا تلاش‌های گروه هماهنگی چهارجانبه برای صلح متوقف شده است.

اما با تجربه ازگذشته ظاهرا بهار فصل جنگ درافغانستان است و دراین فصل مخالفان مسلح دولت و گروهای تروریسیتی حملات خود را درگوشه و کنار افغانستان شدت می بخشند، متوقف شدن گفتگوهای صلح نگرانی و پرسش های زیادی را درمیان مردم ایجاد کرده است. درحال حاضر دو دستگی درمیان طالبان و تاکید آنان بر پذیرش شرایط شان در گفتگوهای صلح، از چالش های عمده این روند پنداشته می شود. با این همه، دیده شود که گفتگوهای رسمی میان دولت افغانستان و طالبان، چه زمانی آغاز خواهد شد ؟