خبرهای تازه از حضور و سربازگیری داعش در حالی از استان های غزنی، زابل، نورستان و کندز منتشر می شود که، پیش از این مقامات امنیتی از سرکوبی این گروه هراس افگن در کشور دم زده بودند و اکنون نیز، وزارت دفاع می گوید برخی از گروه های شورشی، از نام داعش برای برهم زدن […]

خبرهای تازه از حضور و سربازگیری داعش در حالی از استان های غزنی، زابل، نورستان و کندز منتشر می شود که، پیش از این مقامات امنیتی از سرکوبی این گروه هراس افگن در کشور دم زده بودند و اکنون نیز، وزارت دفاع می گوید برخی از گروه های شورشی، از نام داعش برای برهم زدن امنیت استفاده می کنند.

این در حالی ست که، پیش از این روسیه از گستردگی فعالیت های داعش در افغانستان نگرانی نشان داد و اکنون، بارک اوباما رییس جمهوری ایالات متحده ی امریکا که دیروز میزبان اجلاس امنیت هسته ای بود، نگران دست رسی گروه های تروریستی همچون داعش به سلاح های هسته ای شد.

همچنان، ضمیر کابلوف سفیر روسیه در افغانستان شمار سربازان داعش را ده هزارتن خوانده بود، وزارت دفاع کشور اما، این شمار را طبلیغات خوانده و از رقم دقیق آن چیزی به زبان نمی آرد.

با این حال، نخست میزان واقعی تهدید گروه داعش چقدر است و بعد، در کلیت جهان و در جزییت افغانستان، با این گروه هراس افگن چه خواهند کرد؟ برای پاسخ جویی به این پرسش بحث با: غلام حسین ناصری نماینده ی مردم در مجلس و عبدالمعین معین آگاه سیاسی.