شرکت برشنا از افزایش ۲۵ درصدی قیمت صرفیه برق در پانزده ولایت کشور خبر می دهد. مسوولان این شرکت دلیل افزایش قیمت صرفیه برق را بلند رفتن نرخ دالر در برابر پول افغانی عنوان می کنند. وحیدالله توحیدی سخنگوی شرکت برشنا می گوید که این شرکت برق وارداتی را با دالر خریداری می کند و […]

شرکت برشنا از افزایش ۲۵ درصدی قیمت صرفیه برق در پانزده ولایت کشور خبر می دهد. مسوولان این شرکت دلیل افزایش قیمت صرفیه برق را بلند رفتن نرخ دالر در برابر پول افغانی عنوان می کنند.

وحیدالله توحیدی سخنگوی شرکت برشنا می گوید که این شرکت برق وارداتی را با دالر خریداری می کند و با بلند رفتن نرخ دالر در برابر پول افغانی، قمیت صرفیه برق نیز بلند می رود. به گفته آقای توحیدی، قمیت صرفیه برق تنها در ولایت های بلند می رود که از برق وارداتی استفاده می کنند.

این مقام شرکت برشنا می افزاید که این پول از اول ماه حمل/فروردین امسال از نزد مشتریان اخذ می شود و استفاده کنندگان برق باید افزایش ۲۵ درصدی صرفیه برق را در آخر هر دو ماه بپردازند.

در همین حال شماری از باشندگان کابل از افزایش قیمت صرفیه برق شکایت می کنند و از حکومت می خواهند که در این مورد تجدید نظر کند.

این در حالیست که به گفته ی مسوولان شرکت برشنا، سال گذشته به سبب بلند بودن ارزش دالر در برابر پول افغانی، این شرکت بیش از هژده میلیون دالر خساره دیده است.