اداره حمایت کننده‎ای رسانه های آزاد افغانستان یا نی، وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی را متهم می کند که سرعت شبکه فیسبوک را در کشور کم کرده است. درحال حاضر شماری زیادی از شهروندان کشور از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند و از این طریق به کار اطلاع رسانی دست می زنند. نهاد حمایت […]

اداره حمایت کنندهای رسانه های آزاد افغانستان یا نی، وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی را متهم می کند که سرعت شبکه فیسبوک را در کشور کم کرده است.

درحال حاضر شماری زیادی از شهروندان کشور از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند و از این طریق به کار اطلاع رسانی دست می زنند. نهاد حمایت کننده رسانه های آزاد افغانستان یا نی با راه اندازی همایشی در کابل به مناسبت آخرین روز هفته‎ای شبکه های اجتماعی، وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی را به کم کردن سرعت شبکه اجتماعی فیسبوک در کشور متهم می کند. صدیق الله توحیدی رییس این نهاد می گوید که نامه‎ای شماری از نمایندگان مجلس در پیوند به وضع محدودیت بالای شبکه اجتماعی فیسبوک به اداره امور خلاف قانون است.

آقای توحیدی، همچنان از سازمان یونسکو و حکومت افغانستان می خواهد که هفته نخست ماه اسد/مرداد را به عنوان هفته‎ای رسانه های اجتماعی درج تقویم کشور کنند. این درحالیست که حکومت افغانستان تاکنون به این خواست نهاد نی توجهی نکرده است.