از بیست و ششم دلو/بهمن سالروز شکست و خروج ارتش سرخ شوروی پیشین طی همایشی در ارگ ریاست جمهوری بزرگداشت شد. بیست و ششم دلو/بهمن آغاز پیروزی جهاد برحق مردم افغانستان؛ مردم که با پایمردی و تلاش های خستگی ناپذیر ۲۸ سال پیش ارتش شوری سابق را به زانو در آوردد. از این روز مهم […]

از بیست و ششم دلو/بهمن سالروز شکست و خروج ارتش سرخ شوروی پیشین طی همایشی در ارگ ریاست جمهوری بزرگداشت شد.

بیست و ششم دلو/بهمن آغاز پیروزی جهاد برحق مردم افغانستان؛ مردم که با پایمردی و تلاش های خستگی ناپذیر ۲۸ سال پیش ارتش شوری سابق را به زانو در آوردد. از این روز مهم و تاریخی همه ساله در سراسر کشور گرامیداشت می شود. امسال نیز مانند هرسال از این روز در کاخ ریاست جمهوری و با اشتراک رییس جمهور و رهبران جهادی گرامیداشت شد. محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور دراین مراسم بر حفظ و پاسداری از ارزش های جهاد مردم افغانستان تاکید کرد. آقای غنی گفت که ارزش های جهاد مردم افغانستان برای حکومت خط قرمز است و هیچ کس نمی تواند این ارزش ها را نادیده بگیرد.

شماری از رهبران جهادی کشور نیز بر تجلیل با شکوه از بیست ششم دلو/بهمن در داخل و خارج کشور تاکید کردند. آنها گفتند که نظام کنونی حاصل جهاد مردم افغانستان است و این حکومت مکلف است که از ارزش های جهاد با تمام توان دفاع نماید.

از سوی هم، عبدالرووف ابرهیمی رییس مجلس نمایندگان دراین محفل گفت که دشمنان مردم افغانستان از شکست ارتش شوری سابق باید درس بگیرند و مردم افغانستان بر مداخله گران همواره پاسخ دندان شکن داده اند.

ارتش شوروی سابق در ماه جدی/دی سال ۱۳۵۸ داخل افغانستان شد و پس از نه سال حضور در کشور با شکست مواجه گردید. اتحاد جماهیر شوروی سابق آخرین قوت هایش را در بیست وششم دلو/بهمن سال ۱۳۶۷ از افغانستان بیرون کرد.